Niegdyś instalacja domofonów zarezerwowana była jedynie dla mieszkańców blokowisk, gdzie spółdzielnia zarządzająca budynkami dbała o zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców poprzez ich instalację. Obecnie domofony wykorzystywane są także przez właścicieli domków jednorodzinnych, którzy montują te urządzenia przy bramach wejściowych. Jaka jest ich rola i czy w rzeczywistości przynoszą korzyści, o których wspominają producenci?
Podstawową rolą domofonów jest kontrolowanie odwiedzin w mieszkaniu, biurze, czy sklepie. Osoba chcąca dostać się do danego budynku musi w pierwszej kolejności zadzwonić domofonem, by następnie obsługiwana automatycznie brama została jej otwarta. W zależności od wybranego modelu domofony mogą posiadać wbudowane kamery, systemy dyskretnego podsłuchu, czy podświetlenie klawiatury do wprowadzania szyfru. Już w czasie wyboru konkretnego domofonu istotne jest, czy ma być on wykorzystywany w domku jednorodzinnym, czy w bloku mieszkalnym. Ma to bowiem przełożenie w konstrukcji domofonów- bramy i drzwi mogą być otwierane za pomocą jednego, bądź nawet kilkunastu aparatów.
Najpopularniejszym miejscem, gdzie domofony znajdują swoje zastosowanie są blokowiska oraz domy jednorodzinne. W pierwszym przypadku chodzi przede wszystkim o aparaty montowane na wejściach do klatki schodowej, które otwierane są przez mieszkańców. W drugim przypadku mowa o domofonach montowanych na bramach wjazdowych oraz furtkach prowadzących na podwórko. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie w szczególności dla tych osób, które w swoim ogrodzie posiadają bogatą szatę roślinną, utrudniającą widok na bramę prowadzącą na podwórko. Dzięki domofonom niepożądane osoby nie mogą jej otworzyć. Gdzie jeszcze znaleźć można omawiane urządzenia do komunikacji? Powszechnie wykorzystuje się je także w siedzibach firm, czy magazynach sklepowych, gdzie kontrolę nad osobami uprawnionymi do wejścia sprawuje ochroniarz. Domofony ułatwiają bowiem nie tylko funkcjonowanie mieszkańców, lecz także pracę osób odpowiedzialnych za ochronę mienia.
Potrzebujesz porady handlowca? Masz pytania? Zostaw numer swojego telefonu. Zadzwonimy poniedziałek-piątek 8:00-17:00. Daj nam znać, jeśli preferujesz konkretną godzinę kontaktu.
Kontakt do naszego sekretariatu
tel. 24 264 77 33 wew. 20
W sprawach serwisowych prosimy o bezpośredni kontakt pod numerem dostępnym na stronie działu serwisowego.